reklama

Je možné spojiť národniarstvo s multikulturalizmom?

Svojský pohľad na nového predsedu Matice slovenskej cez Facebookovskú skupinu alebo Rozprávka o (ne)tolerancii, (ne)inteligencii a tom, že človeku aj dnes môže padať sánka zo všeličoho... vlastne, hlavne dnes... Hneď na začiatok poviem, že nejde o politický článok a viac než o samotného pána predsedu Tkáča sa bude jednať o názory niektorých ľudí, s ktorými sa nepriamo stretávam na sociálnom portáli. Aj s Facebookom bude mať však pramálo spoločné. Porozprávame si iba o tom, čo to je "mať vlastne rád svoju krajinu" a ako rýchlo môžete byť obvinení z toho, že nemáte vlastenecký cit a príliš veľa pozeráte televíziu, hoci doma žiadnu nevlastníte a tak ste sa dokonca z veľkej časti vyhli aj úžasným Bukakkela Vianociam...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Logo Matice slovenskej
Logo Matice slovenskej 

Na začiatok niekoľko drístov, od ktorých sa dostanem k pointe: Ako takmer každý, aj ja používam Facebook (obľúbene skracovaný na FB). Som pridaná v asi 300 skupinách či fanpage, ale na rozdiel od niektorých užívateľov FB sa pridávam do skupín, ktoré mi niečo hovoria. Moje korene siahajú do hlbokého stredného Slovenska, konkrétne k oblasti Zvolena. Mám veľmi rada tento kraj, a tak som sa už dávno pridala k lokalpatriotistickej stránke s názvom "Zvolenská Republika".

Dnes som si od nej na svojej "stene" prečítala odkaz na tento článok a za normálnych okolností by som sa bola potešila, že doby extrémistickej Matice, kedy sa púchovského odštepu tejto inštitúcie ujal neslávne slávny pán Mišún a vďaka jeho kreáciám musela byť činnosť tejto regionálnej časti úplne pozastavená vedením, sú preč a možnože Marián Tkáč (nech už má za ušami čokoľvek) bude viesť Maticu v tolerantnejšom, stále rovnako proslovenskom duchu, ktorý nám všetkým prospeje. (Keby sa niekomu nechcelo klikať, v článku sa píše, že by chcel ponúknuť čestné členstvo ako uznanie Bélovi Bugárovi, ktorý na to veľmi kladne reagoval a vyjadril svoje potešenie).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za normálnych okolností by som sa bola tešila, nebyť komentára, ktorý admin pod záštitou nicku "Zvolenská Republika" uverejnil ako reakciu k článku:

"Ale tak toto je už urážka slovenského občana. Sa naserem a pôjdem zajtra na políciu asi vrátiť občianku aj rodný list, nech si s tým robia čo chcú."

Po tom, ako tomuto krajne pravicovému "národoveckému" názoru pribúdali ďalšie a ďalšie "páči sa mi to", som sa rozhodla túto perlu komentovať, a rozbehla sa diskusia, ktorú vám ponúkam v plnej, necenzurovanej verzií:

P., člen fanpage:

asi tak kks neviem ci je horsie tito madari alebo cigani :D

Ja:

Ale pokojne, a presťahovať sa môžeme do Slotovokotlebova, hoci teda prepáčte, ale neviem vás nasmerovať, ktorým smerom za našimi hranicami sa táto vaša vysnená Utópia nachádza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvolenská Republika:

My smer nepotrebujeme. Ten tvoj falošný humanizmus ktorý prechováva väčšina populácie nás možno ešte raz vynde draho. Myslím, že taká národná kultúrna inštitúcia by mala mať aspoň nejaké morálne pravidlá. Ty sa nasmeruj a buď aspoň trochu hrdá na svoju vlasť. Všade je patriotizmus v poriadku, len na slovensku keď niekto prehlási kladný vzťah ku svojej rodnej hrude je označovaný za Slotu, Kotlebu, Hitlera... Vypni si televízor a skús si vytvoriť svoj vlastný názor. Židia doteraz vyžadujú kadejaké ospravedlnenia úľavy a pod. za roky 39-45. Myslíž, že za 1000 rokov okupácie nás pobili menej? Pochybujem. A pochybujem aj, že by bola v Izraely pridelená nejaká národná funkcia nemcovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja: (pozn.: za normálnych okolností vo verejných diskusiách nenadávam, ale uznávam, že som sa nechala uniesť, ale v skutočnosti som iba vyjadrila môj názor na jeho mentálnu vyspelosť... ktorá je naozaj maximálne "kretén")

Ty kretén kreténsky krátozraký, nevieš niekoľko základných vecí:

Ja študujem slovenský jazyk a literatúru ako vedecký smer na vysokej škole, a tak si dovolím tvrdiť, že o nejakých takýchto veciach viem rozhodne viac než nejaký idiot, ktorý ani nevie, aký človek šéfoval Matici doteraz (hoci aj terajšiemu jest čo vytknúť...).

Zadruhé: Ja doma televízor nemám a televíziu už niekoľko rokov nepozerám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatretie: Každý, kto ma osobne pozná ti povie, že ja mám svoj VLASTNÝ názor, ktorým ti pokojne aj obijem hlavu. Takže sa mi ho láskavo nesnaž vyvrátiť.

Je mi veľmi, ale naozaj veľmi ľúto, že kvôli podobne antisemitským a antislovenským, antimultikulturálnym myšlienkam musím opustiť skupinu, ktorú som mala rada a rada som bola jej členkou. Avšak to posledné, po čom túžim, je tajtrlíkovať sa tu pod administráciou takéhoto indivídua.

A ešte na záver jazykové okienko - píše sa:

vyJde, Slovensku, myslíŠ, IzraelI, Nemcovi.

Pokiaľ chceš byť hrdý Slovák, máš poznať svoj vlastný jazyk. Ty národovec.

Z., členka skupiny:

No moji zlatí, p. Bugár je najinteligentnejší zo slovenských politikov...

Zvolenská Republika:

Ja študujem politiku tak ty láskavo nevyvracaj môj názor. Ty si prvá písala tú pseudofilozofickú úvahu o ničom.

Ja:

Ty študuješ politiku, ale ani netušíš, že tento študijný odbor sa volá POLITOLÓGIA?

Každý, kto študuje politiku ako smer, sám svedčí proti svojmu vlastnému zdravému rozumu. Stačilo mi, ahoj skupina, a ty admin dúfam treskom do hlavy prídeš k rozumu.

Z., ďakujem za formu podpory. Ja už na podobné výroky "pseudonárodniarov", ktorí akurát tak špinia našu krásnu vlasť, nemám nervy. Ja mám iba jedny a tie venujem štúdiu svojej slovenčiny.

Zvolenská Republika:

Ok študujem hospodársku politiku a správu odbor verejná ekonomika na ekonomicko správnej fakulte Masarykova univerzita v Brne. To tvoje vychtávanie chibičiek je dosť infantilné a mimo jadra diskusie.

Ja:

Ja mám skôr pocit, že ty sa vyjadruješ - tvojím žargónom - "ako Maďar". A myslím si, že som bola dostatočne k veci. Ak niekto povie, že študuje "politiku" (na to, aby obhájil pravddiivosť svojich tvrdení), tak je to najväčší dríst, aký som dnes počula - hneď po článku, ktorý vedecky tvrdí, že Zem je dutá a vodia nás za nos.

Všetko by v tomto bode bolo mohlo skončiť, pretože som sa zo stránky vymazala pre dobro mojich nervov. Prišla však čerešnička na torte, ktorú mi sprostredkovala tretia strana, ktorá výmenu názorov sledovala a poslala mi link na posledné príspevky od administrátora:

Zvolenská Republika:

Pre mňa ste skončili. Radšej 30 ľudí s názormi takými ako nesie názov skupiny. Je to lokalpatriotistický názov. Ja za to nemôžem, že sa pridávate do všetkého čo vidíte.

Ty si maďar ty piča sprostá nafetovaná. Začni chápať veci také aké sú. Píšeš nezmisly od veci a vôbec to nemá nič spoločné s témou. Ti to jebe na tú hlavu úplne.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Premýšľam, čo k tomu poznamenať nakoniec. Tuším som vám nepovedala práve dvakrát najviac o novom predsedovi Matice slovenskej, a tuším už ani nič nepoviem. Mojou otázkou však neustále ostáva, ako je možné, že väčšina ľudí hlásiacich sa k "národniarstvu" sú práve takéhoto razenia? A ako je potom možné, že na štúdiu slovenčiny som medzi 150timi prvákmi z nášho a príbuzných odborov ešte nestretla jediného neonacistu? Svet je zvláštny, nie?

Ide vlastne vôbec spojiť lokalpatriotizmus, hrdé vlastenectvo a toleranciu s multikulturalizmom?

Podľa niektorých ľudí je to rozhodne ôsmy smrteľný hriech. Ale ja ťa, drahé Slovensko, aj tak milujem a práve kvôli tebe sa budem snažiť čo najviac, aby ľudia pochopili, čo je to vlastne láska k vlasti.

Sára Kvietková

Sára Kvietková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bytosť milujúca svoju rodnú reč a (snáď) občas vtipný človek s postrehom karasa zlatého.Mimochodom - viem, že nič neviem. Zoznam autorových rubrík:  Postrehy či postrachySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu