reklama

Drahý Ježiško!

Pod stromček si prosím kompletnú zbierku kodifikačných príručiek slovenského jazyka!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ešte mi k tomu prosím Ťa pribaľ, ak to nájdeš niekde u seba v čarovnej dielničke:

tri deci sebavedomia
fľaštičku správnych spôsobov
pol vreca študentských akcií
aspoň tri levely schopnosti namaľovať si oči 
Slovník súčasného slovenského jazyka (ale nutne nemusíš, pretože starkí sľúbili, že Ti oň napíšu v mojom mene, nech zbytočne nie je dvojmo)
bublifuk, z ktorého bublinky vydržia aspoň dve večnosti
tri škatuľky belgického nugátu
štyri a pol vreca nefalšovanej lásky
lyžičku absolútneho šťastia (to vieš, Ježiško, po tom, čo prídeš Ty, tak príde teta Skúšková, a Ty sám určite najlepšie vieš, aká je...)
kondenzátor fotografickej pamäti 
aspoň galón dobrej nálady (môžeš aj viac, dobrej nálady nikdy nie je dosť)

Viem, že by som ešte mohla pokračovať dlhým zoznamom, ale Ježiško, myslím si, že pokiaľ mi pošleš aspoň niečo z toho, čo som Ti vymenovala, tak budem mať tie najkrajšie Vianoce, aké som kedy mala.

A ešte prosím Ťa, daj, drahý Ježiško, aby sa mi moji spolužiaci a spolužiačky nesmiali, že ma baví slovenský jazyk. A ešte daj, aby ma naozaj baviť neprestal. Ani po tomto semestri, ani po žiadnom inom. A ešte by si mi mohol vyveštiť, či má zmysel, aby ma bavil (hoci áno, viem, že to zmysel má) a či to niekedy bude mať väčší význam. 

Pre mojich najbližších prosím Ťa pošli tieto darčeky:

jednu kopu pracovných úspechov pre mamku a tatka
päť a pol kila dobrej nálady pre každého z mojich vyučujúcich
lyžičku šťastia pre každú moju spolužiačku
tú najlepšiu posudzovaciu komisiu na bakalárku pre môjho najdrahšieho (v tomto bode sa chcem ospravedlniť mojej lepšej polovičke, že som toto tabu slovo použila vo svojom blogu, viac už nebudem)
za vaňu zdravia pre mojich starých rodičov
svetový mier pre ostatných ľudí
kopu elánu ľuďom, na ktorých mi záleží a o ktorých viem, že by ho občas potrebovali

Drahý Ježiško, veľmi Ti ďakujem a chcem Ti poďakovať aj za to, že si mi postupne počas tohto roku pod minuloročný stromček priniesol:

prihlášku na Univerzitu Konštantína Filozofa, odbor Slovenský jazyk a literatúra (ale tie posledné dve slovíčka si si mohol odpustiť, Ježiško...)
úžasné spolužiačky
moju lepšiu polovičku
Silvester v Prahe
a tohtoročné Vianoce s rodičmi

Hlavne prosím Ťa, nezabudni na tie kodifikačné príručky. Síce som dodnes netušila, že existuje aj Morfológia slovenského jazyka a Pravidlá slovenskej výslovnosti, ale chcem tento svoj smrteľný hriech napraviť. 

Ďakujem!

Sára Kvietková

Sára Kvietková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bytosť milujúca svoju rodnú reč a (snáď) občas vtipný človek s postrehom karasa zlatého.Mimochodom - viem, že nič neviem. Zoznam autorových rubrík:  Postrehy či postrachySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu